+36 70 326 4006 info@mentortraining.hu

Legfrissebb, 2019-es felmérésünk egyik visszatérő szituációja: jelenleg minden rendben van a vállalkozásban, nincs fluktuáció, nem kell vesződni a toborzás nehézségeivel. Jelenleg. Mert sokan felismerték már most a jövő legnagyobb kihívását: mi lesz a vállalkozással, ha nyugdíjba mennek a cég alapemberei? Hogyan lehet pótolni azt a tudást, szakértelmet és nem utolsósorban tapasztalatot, ami most még a vállalkozás birtokában van, de (reálisan nézve) akármikor eltűnhet?

Miért nem tudja a toborzás pótolni ezeket a kulcsembereket? 

Általános probléma, hogy az új munkaerő nem képes felvenni a versenyt a régi, bevált munkatársakkal:

  • Nem jó a szakképzés, illetve bizonyos esetekben a fiatal generáció tagjainak nagy része egyáltalán nem ismeri az iparágat. Számos olyan hiányszakma van, amelyben félő, hogy nem lesz utánpótlás.
  • Nem megfelelő az új emberek hozzáállása a munkához: hanyagok, nem ismerik az alaposságot, nem érdekli őket a munkájuk minősége.
  • Magasak az elvárásaik a munkáltatóval szemben, ami elsősorban a bérigényben fejeződik ki.

Valójában már azok a szerencsés cégvezetők, akik jelenleg stabil és jó csapattal rendelkeznek sem mentesülnek az alól, hogy a toborzáson gondolkodjanak. Fel kell készülniük ugyanis arra, hogy előbb vagy utóbb új munkaerőre lesz szükségük – és az egész cég jövője gyakorlatilag az új emberek kezében lesz!

A szakemberek hiánya nem csak itthon jelent problémát, a nagy vállalatok világszerte azon dolgoznak, hogy tapasztalt szakembereik át tudják adni a tudásukat a fiatal generációknak. 

Mi a teendő, van megoldása a helyzetnek?

Változásra feltétlenül szükség van, és könnyű belátni, hogy butaság ölbe tett kézzel arra várni, hogy majd magától megoldódik minden. Nyilván senki sem fogja egymaga forradalmasítani a munkaerőpiacot, de ahhoz kétség sem férhet, hogy aki változást akar, az maga kell hogy kezdeményezzen. Az én házam az én váram: a cégen belül kell megoldani, lokális szinten kell felszámolni a problémát. Nagyon fontos idejében felismerni a problémát, és nem a szőnyeg alá söpörni, hanem tudatosan keresni a megoldást.

Hogyan? Jöjjön el bevezető előadásunkra, ahol megtudja, miként lehet hatékonyan és örökre kezelni cégében a szaktudás átadását!