Abban sok cégvezető egyetért, hogy a növekvő munkaerő-vándorlás ellen kell tenni valamit.
Ez főként a gyártó cégekre jellemző, egyes cikkek már 40-50%-os fluktuációról is beszélnek, ami egyenesen megdöbbentő. Kiemelt réteg a kevéssé vagy egyáltalán nem szakképzett betanított munkások csoportja.
Mivel ez a réteg nem iskolázott, így a képzésüket házon belül kell megoldani.
De miért kiemelten fontos az, hogy jól legyenek betanítva?
Mindenekelőtt meg kell érteni, hogy egy munkás is „emberből van”. Ő is szeretne jobban teljesíteni, jobb munkát végezni, büszke lenni magára. Szeretne magabiztosabb lenni, szeretné érezni és tudni, hogy a munkája igenis számít. Hogy ő nem egy utolsó „senki”.
Persze beszélhetünk mindenféle csapatépítő és javító tevékenységről, de ha egy dolgozó nem képes eredményesen dolgozni, akkor kis eséllyel fogja hosszabb távon a cégnél tartani egy-egy parti vagy céges közös vacsora.
Nyilván elmegy az első konkurens céghez, ha ott jobb fizetésben reménykedik.
Mit okoz egy valóban jó minőségű képzés?
Egy jó képzés után a dolgozó:
- jobban átlátja, hogy a munkája mit okoz a cégben,
- megérti a pontos feladatait,
- képes lesz önálló(bb)an dolgozni,
- képes lesz önálló(bb) döntéseket hozni,
- nagyobb önbizalommal fog rendelkezni,
- sikerélményei lesznek,
- jobban fogja magát érezni,
- szívesebben tanul majd a jövőben.
Ha további konkrét részletek érdeklik, olvassa el esettanulmányunkat, amely a Florin Zrt.-nél zajlott munka után készült: https://mentortraining.hu/esettanulmany-florin
De mitől lesz jó egy képzés? Min kell javítani vagy épp teljesen megváltoztatni?
Jöjjön el 4 órás előadásunkra, amelyen már konkrét információkat is kap ahhoz, hogy jobbá tegye cégében a betanítást, csökkentve az esélyét annak, hogy az újonnan megszerzett kollégák idő előtt elhagyják a céget.