Bizonyára találkozott már azzal a helyzettel, amikor a kollégák ismerkednek egy új nyomtatóval vagy most kapott kávéfőzővel.
De minden bizonnyal otthon is volt már, hogy egy újonnan vásárolt TV-t igyekezett beüzemelni, vagy egy bútort összeszerelni.
Valószínűleg mindannyian megtapasztaltuk már, hogy egyes gyári leírások nem tökéletesek. Kimaradnak belőlük lépések, az ábrák nem jól látszódnak… az ügyfélszolgálat pedig nem minden esetben könnyen elérhető.
Talán már átéltünk egy-két családi perpatvart is, amikor a család vállalkozó kedvű tagjának nem sikerült a dobozban talált leírás mentén megoldania a helyzetet.
Mi az oka ennek?
Miért van az, hogy egy leírás alapján egyszerűen képtelenek vagyunk összerakni a bútort vagy beállítani a TV-t?
Mert a leírás rosszul van elkészítve!
Könnyen meglehet, hogy ugyanígy van ez azokkal a munkaköri leírásokkal is, amelyeket a cégben az új kolléga kezébe nyomunk, és elvárjuk, hogy hatékonyan „összeszerelje a bútort”, vagyis végezze a munkáját.
Milyen a jól használható munkaköri leírás? Milyen lenne egy professzionális „használati útmutató”, ami mentén az új kolléga gyakorlatilag majdnem teljesen önállóan el tudná sajátítani a rá váró feladatokat?
Mi a probléma a legtöbb ilyen leírással?
Hogyan tudunk gyorsabban és alaposabban munkába állítani az új kollégát?
Többek között erre is választ ad a „100% hatékonyság a munkában” előadásunk!