Évekkel ezelőtt dolgoztam kereskedelmi területen, és részt vettem a betanítási folyamatban több cégben is. Érdekes volt megtapasztalni először a saját bőrömön, majd később külső szemlélőként a kolléganőkön.
Első érdekesség, hogy a betanítás minden esetben kizárólag szóban történt.
Az új dolgozó semmilyen írásos „kapaszkodót” nem kapott. Ha elég talpraesett volt, a betanításra magával hozott egy kis jegyzetfüzetet, és jegyzetelt. Már amennyiben volt elég ideje rá.
Nem egy alkalommal láttam a boltvezetőt azzal küszködni, hogy megértesse az adott új kollégával a pénztárgép működését, és látni, hogy „csak nem érti meg”.
Az első időkben szokásos zárás utáni mondat volt, hogy „Már megint rosszul töltötted ki a pénztárjelentést!”
Van egy nagyon-nagyon-nagyon egyszerű, már-már banális dolog, ami valamiért nagyon sok esetben (mondjuk ki: ahol én megfordultam így vagy úgy, mindig) kimarad.
Az írásos tananyag.
Pedig milyen egyszerű is lenne. Megjön az új dolgozó, kezébe adjuk a professzionálisan összeállított (de nem túlbonyolított) leírást a pénztárgép alapszintű kezeléséről, majd megkérjük, hogy tanulmányozza át. Jöjjön oda, nézze meg működés közben, értse meg.
Ha végzett ezzel, már lesz egy alapszintű felfogása az egészről.
És bár lehet, hogy már elvégzett egy szakiskolát, és kezelt pénztárgépet, de könnyen meglehet, hogy az adott cégben más a rendszer, mások a szokások, kicsit eltérő a használt adminisztráció.
Amikor nekikezdünk a betanításának, ott van mellette az írásos kapaszkodó, nem kell mindent fejben tartania.
Az esti pénztárjelentés kitöltéséhez pedig milyen jó is lenne, ha egy kinyomtatott anyag a segítségére lehetne, és azon követhetné, hogy mikor, hová és mit kell beírnia. Nem egy jegyzetfüzetből, papírfecnikből vagy fejből kellene az információkat megszereznie.
A Mentor Training Kft. rendelkezik egy bizonyítottan és gyakorlatilag minden esetben működő rendszerrel, amely segítségével kevesebb idő alatt, sokkal kevesebb stressz mellett képes lesz a betanítást végző munkatárs elvégezni a feladatát, illetve az új munkatárs gyorsabban része tud lenni a mindennapi termelésnek anélkül, hogy folyamatosan korrigálni, felügyelni, újra oktatni kellene.