Korábban rámutattunk arra, hogy a nem megfelelő betanítás milyen elképesztő problémákat okozhat és hogyan járul hozzá a fluktuáció jelenségéhez.
De miért van annyi probléma a betanítással? Miért nehéz betanítani valakit egy munkafolyamatra?
Nézzük meg a jelenlegi oktatási rendszert. Gondoljunk vissza a tanítóinkra, oktatóinkra. Nem normális az, ha a gyerekek jelentős része nem szeret tanulni. Nem normális az, ha a tanító nem képes felkelteni az érdeklődését a tanulóknak, és nem tudja kezelni a tanulással kevésbé jól boldogulók problémáit.
Képesek vagyunk alkalmazni, amit tanultunk általános iskolában a legalapvetőbb dolgokon kívül? Emlékszünk rá egyáltalán?
Két olyan dolog van az oktatással kapcsolatban, amit rögtön szemet szúr. Az egyik az, hogy a tanítókat nem igazán tanítják meg arra, hogy hogyan tanítsanak hatékonyan. A másik pedig az, hogy a tanulók soha nem tanulják meg az iskolában, hogy hogyan kell valamit hatékonyan megtanulni, egy adott tudást elsajátítani.
Nincsenek hivatalosan elfogadott tanítási és tanulási módszerek. Van a magolás, a sokszor elolvasás, a memorizálási erőlködések. Nagyjából itt ki is merül a dolog.
A betanítást általában egy adott területen tapasztaltabb munkatárs végzi. Hogyan is várhatjuk el, hogy képes legyen hatékonyan tanítani, amikor egy egyetemet végzett tanító sem tudja igazán, hogy hogyan is kell tanítani?
Hogyan várhatjuk el egy betanított munkástól vagy bolti eladótól, hogy képes legyen hatékonyan tanulni, amikor soha nem mutatta meg neki senki sem, hogyan is kellene ezt megtennie?
A Mentor Training Kft. segíteni tud a tanítás és a tanulás hatékonyabbá tételében.