Az employer branding egy manapság egyre inkább divatossá vált kifejezés. Szó szerint munkáltatói arculatépítést jelent, vagyis (hétköznapiasan szólva) hogy mit gondol rólunk a leendő vagy a jelenlegi munkavállalónk.
Bizonyára vannak olyan cégek, amelyeket ön jó cégnek tart, szereti a termékeiket, meg van elégedve a szolgáltatásaikkal, úgy gondolja, hogy profik.
De vajon arról van fogalma, hogy milyen lehet náluk dolgozni? Vajon mint munkáltató milyen a hírnevük? Az, hogy ők egy „jó cég”, egyenértékű azzal, hogy a munkavállalók egymásnak adják át kilincset a személyzetis irodájában?
Nem feltétlenül, bár minden bizonnyal van összefüggés.
Amikor ön alkalmazottat szeretne felvenni, tudnia kell, hogy milyen véleménnyel vannak önről mint munkáltatóról azok az emberek, akiket szeretne a csapatában tudni. Illetve, hogy mennyire szeretnek önnél dolgozni a jelenlegi dolgozói.
Mitől függ egy cégben az, hogy az emberek szeretnek-e ott dolgozni?
Nos, akármilyen hihetetlenül hangozzék is elsőre, a dolgozók képzése és a kezdeti betanítás egy olyan pont, ahol igencsak sok minden csúszhat el. Tapasztalta esetleg, hogy már a betanítás alatt elmennek új kollégák? Nos, nem véletlen.
Sokan hajlamosak ilyenkor a HR-est, személyzetist, fejvadász céget, interjúztatót, magát az új embert vagy úgy általánosan a munkavállalókat hibáztatni. A HR-es megint rossz embert hozott! Az interjúztató nem szúrta ki, hogy nem alkalmas a jelölt. És egyébként is az emberek nem akarnak dolgozni…
Nos, a legjobb embert is el lehet veszíteni egy rossz betanítással!
Egy korábbi cikkünkben írtunk egy rövidke esettanulmányt arról, hogy az angol posta egyik helyi fiókjában hogy zajlik (vagy épp nem zajlik) a betanítás. [A betanítási hibák és annak következményei a munkavállaló nézőpontjából] Jól megmutatkozik az írásban az, hogy miként érzi magát egy új munkás az első napjaiban. És az is, hogy hogyan lehet hamar elérni, hogy a szorongó dolgozó inkább küldözgesse tovább az önéletrajzát, hátha kifog egy olyan helyet, ahol „jobban érzi majd magát”.
És hogyan jön a képbe az employer branding?
Nos, jó hírét kelti majd ez a (volt) dolgozó a vállalatnak? 😉
Ne hagyja, hogy rossz híre menjen cégének a hanyag betanítás és a rossz belső képzés miatt! Legyen cége vonzó és hatékony, ahová élmény tartozni! Keresse a Mentor Training Kft.-t!
Tóth Tímea
ügyfélkapcsolati munkatárs
+36 20 412 7884
toth.timea [kukacjel] mentortraining.hu