Kezelendő szituáció:
- Az újonnan belépő dolgozók a szóbeli tájékoztatás ellenére sem ismerik a céget: nem tudják sem a kötelességeiket, sem a jogaikat, és emiatt lassabban illeszkednek be a csapatba. Gyakran azt állítják, hogy ők erről még semmit sem hallottak. Pl. nem tudják, mi merre található a cégen belül.
- A meglévő dolgozók nem ismerik, vagy nem tartják be a céges szabályokat.
(Pl. dohányzás nem az arra kijelölt helyen, belépőkártya használatának elmulasztása stb.)
Adatok a helyzet megoldásával kapcsolatosan:
- Lerövidült az új dolgozók beilleszkedési ideje.
- Jelentősen csökkent a céges szabályok megsértésének számai.
Különbség az ellenőrzőlap* használata előtti és utáni állapotban:
Ellenőrzőlap előtt:
- Új dolgozók nem tudták, hogy kihez fordulhatnak, ha problémájuk
- Nem voltak tisztában a kötelességeikkel.
- Egymás munkáját nem tisztelték.
Ellenőrzőlap óta:
- Egymást figyelmeztetik, ha valamiben hibáznak.
- Javult a más területen dolgozók egymás közötti megítélése.
- Az új dolgozók szakmai alapismerete megnövekedett, így könnyebben megértik a kiadott szakmai utasítást
Ellenőrzőlap előtt:
- Szervezetlenség, zűrzavar a termelési posztokon.
- Folyamatos csúszás a szállításoknál.
Ellenőrzőlap óta:
- Szervezettebben zajlik a munkavégzés. Jelentősen mérséklődött a zűrzavar. Kevesebb súrlódás van a posztokon lévők között.
- A kiszállításnál a határidős csúszások drasztikusan lecsökkentek. Többnyire tudjuk tartani a kitűzött határidőket.
(Szabó István)
*ellenőrzőlap: a Mentor Training Kft. oktatási módszerének egyik kulcsfontosságú része; egy hatékony eszköz ahhoz, hogy a dolgozó, tanuló pontosan, lépésről lépésre, gyakorlatokkal együtt elsajátítson egy tevékenységet vagy szaktudást.